reklama

Neposiel aj Vám niekto prachy z Rakúska?

Dnes mi volal vydesený svokor, že ma u nich hľadala polícia. Dvaja chlapi v čiernych montérkach chceli vedieť moju adresu v Čechách a keďže si ju svokor nepamätal, požiadali ho, aby som kontaktoval pána vyšetrovateľa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Žijem aj s rodinou už vyše 10 rokov v Čechách, trvalý pobyt máme uvedený u svokrovcov na Slovensku. Bol som preto prekvapený, čo by som mnou tak urgentne chcela riešiť slovenská polícia. Snáď nejaké hriechy z mladosti? Tie by už mali byť (bohužiaľ) premlčané.

Volám teda, trochu rozrušený, na políciu, čo sa deje. Tam mi pán vyšetrovateľ oznámi, že to nemôžeme preberať po telefóne, nech sa dostavím k nim na oddelenie. Na moju námietku, že nehodlám cestovať 700 km tam a potom späť bez toho, aby som vedel o čo ide, mi nakoniec v "šifrách" prezradil, že ide o nejakú platbu na môj účet v banke. Tento účet som otváral pred 20 rokmi, prakticky ho nepoužívam, až na nejaké drobné medzirodinné transfery. Peniaze údajne prišli z Rakúska a niekto na mňa podal oznámenie, že ich nechcem vrátiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pripustil som, že na účet nechodim, výpisy mám ročne a prisľúbil som, že peniaze hneď vrátim. No hneď, v banke mi túto informáciu nechceli povedať ani po telefóne, ani emailom, najlepšie vraj pri osobnej návšteve pobočky. Nejak to riešim, toto nie je ten hlavný problém.

Problém trošku vidím v nasledovnom:

1. Peniaze mi boli pripisané 5.3.2013.

2. Jednalo sa o zahraničnú platbu, takže niekto musel správne vyplniť IBAN môjho účtu, čo sa nejakým mylným preklepom v zadávaní iného IBANu len ťažko môže podariť. Musel môj IBAN teda poznať, čo je ale divné, keďže sa jedná o roky nepoužívaný účet.

3. Polícia mi klepe na dvere 13.3.2013! To znamená 8 dní po pripísaná platby na môj účet. Keď zoberiem do úvahy, aký je proces a lehoty pri žiadaní vrátenia mylných platieb (platca kontaktuje svoju banku, tá kontaktuje banku príjemcu, tá kontaktuje príjemcu a dáva mu lehotu na súhlas s vrátením platby, atď.), tá rýchlosť je fascinujúca. Zvlášť, keď mi od banky zatiaľ neprišla žiadna výzva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4. Hodinu po tom, ako som volal na políciu, ma kontaktuje vyšetrovateľ zo súkromného mobilu, že len chce upresniť, že trestné oznámenie na mňa nepodala banka.

To, čo sa mi zo začiatku zdalo ako malé nedorozumenie, mi už teraz pripadá malinko zamotané. Nerád by som sa namočil do nejakých sračiek.

Nemáte s týmto niekto skúsenosť?

Peter Maroncik

Peter Maroncik

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  97x

Snažíme sa nájsť pravdu, a tá je vždy niekde inde. Zoznam autorových rubrík:  MANIFEST 2042Drobnosti zo životaSúkromnéNezaradenéZávažnosti

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu